Wednesday 23 December 2009

Musikåret 2009

Läste i någon tidning för någon vecka sedan att 2009 var ett riktigt skitår med bara en massa saker som inte gått världens väg, den ekonomiska krisen, klimatavtal osv. men fan detta har varit ett fantastiskt år ! Åtminstone för mig, det är bara ta en titt på listan här under vad jag har fått uppleva:

Front 242 - Trädgår'n, Göteborg 9:e Januari
Jedi Mind Tricks
- Musikens Hus, Göteborg 16:e Februari
The Prodigy - Berns, Stockholm 26:e
Februari
5 Years Of Progress Festival - Musikens Hus, Göteborg 16:e Maj
Nitzer Ebb - Brew House, Göteborg 13:e Juni
Pet Shop Boys - Ciruks, Stockholm 28:e Juni
Arvikafestivalen - Arvika 2-4 Juli
KMFDM - O2 Academy, London 18:e Juli
90's (Dr. Alban, Haddaway, m.m.) - Pridepark, Stockholm 31:e Juli
VNV Nation - Forbrændingen, Köpenhamn 3:e September
Massive Attack - Annexet, Stockholm 18:e Oktober
A-Ha - Spektrum, Oslo 7:e November
The Prodigy - Spektrum, Oslo 14:e November
Armageddon Dildos - Stockholm 5:e December

14 konserter om man räknar de tre festivalerna som jag var på som en konsert vardera. Det bästa var nog utan tvekan Pet Shop Boys, helt fantastiska... De störta besvikelserna var väl A-Ha och Front 242 som inte riktigt levde upp till mina förväntingar men man kan inte få allt man vill ha. Jag har trots allt varit runt och rest en del i år.

Arvika - 1 Gång
London - 1 Gång
Köpenhamn - 1 Gång
Oslo - 2 Gånger
Göteborg - 4 Gånger
Stockholm - 5 Gånger

No comments:

Post a Comment

Flattr Me ?